Saturday, January 22, 2011

MY REPLY TO SHOPPER'S SOLUTION

Shopper's Solution said...

As a resident of Bukit Beruntung myself, I appreciate your effort on unravelling the issues of public transport, as you have done so on the route between Rawang-Batang Kali. I strongly believe, public transport issues should not be confined to urban areas such as KL and Penang, but also at other suburban areas like Rawang and Bukit Beruntung.

I dream of a day when I could click on the internet, check the schedule of bus from the nearest bus stop from my home at Jalan Anggerik, and can figure out the interconnection of buses, commuters for me to get to KLCC.

I dream of a day when after looking at the schedule, all the services are not delayed by more than 15 minutes, and can arrive safely at my destination with minimal effects from the rainy weather.

I wish these dreams, not only from mine, probably from many others, can be relayed by my MP, to the parliament.

Thanks!

January 20, 2011 11:39:00 AM GMT +08:00


Dear Shopper's Solution,

I thank you very much for visiting my blog and most importantly leaving a comment and your suggestions.

I have been thinking of this bus ride for some time and for me it is very important that this very important public transport system should be in order, we may not have a perfect system, but at least a system which is reasonable and convenient.

When I was looking for an office space to open my Service Centre, one of the most important priority was that, it has to be near a bus stop - so that all a person need to do is to take a bus from anywhere in Hulu Selangor and they can reach my office and off course the other factor which was important for the office was that, it has to be disable people and senior citizen friendly.

I will continue to make more bus rides from various destinations within Hulu Selangor and not only that, I would also be taking a ride on the train soon and to see how effective is the feeder bus services.

In the meantime, once again I would like to thank you for your suggestions and I would raise the suggestions that you have brought up in the Parliament. Also, I would be informing via my Tweet and Facebook a meeting with Hulu Selangor residents to give inputs on matters pertaining to our neighborhood and I do hope you would be able to join us on that day.

THANK YOU & GOD BLESS YOU.
 

3 comments:

Unknown said...

Its long overdue this transport issue and still you are only deliberating on it and not found a solution-good luck to you in the next GE
supps&opps

seni_man said...

Masih belum terlambat kiranya saya ingin mengucapkan SELAMAT TAHUN BARU 2011, Sambutan Hari Pongal dan juga Sambutan Thaipusam kepada YB..Saya juga mengambil kesempatan mengucapkan syabas kepada YB kerana semenjak di pilih sebagai wakil Parlimen bagi kawasan ini, YB nampaknya bersungguh dalam memberi khidmat kepada masyarakat setempat.

Dengan mengadakan pusat khidmat di Jalan Inai, Bukit Beruntung adalah satu langkah tepat kerana ianya terletak di kawasan yang tidak tersorok.Ini memudahkan masyarakat bertemu dengan YB dan YB sentiasa saja kelihatan di pusat ini dan pada saya, sesiapa saja boleh jumpa YB dan YB tentu tidak mengelak untuk berjumpa dengan mereka untuk mengadu hal..Tahniah diucapkan dan saya harap YB teruskan usaha-usaha baik demi kesejahteraan bersama.

Untuk makluman YB, saya pernah menjawat Jawatankuasa NGO Bukit Beruntung,pernah aktif dalam politik dan belia tapi sekarang sudah tidak terlibat secara langsung namun minat saya terhadap kemasyarakatan tetap tidak pudar dan paling tidak saya memberi khidmat keperluan seharian masyarakat setempat dengan membuka kedai top-up selain ada juga khidmat buat surat (untungnya adalah beberapa sen).Sekarang saya aktif dalam mengendali perkumpulan remaja dalam muzik orkestra selain ada bisnes lain dalam bidang perkhidmatan pembekalan dan pembinaan.

Saya ada berhajat ingin berjumpa dengan YB namun apabila terlihat saja blog YB, ada baiknya saya hanya menyatakan apa-apa pandangan saya melalui blog ini.

Berikut ialah pertanyaan saya;

1. Sebagai penganut agama islam dan pemastautin tetap Bukit Beruntung, saya amat sedih dengan kawasan perkuburan orang islam yang terletak di kawasan berdekatan pembuangan sampah. Tidak adakah perancangan lain untuk menempatkan tanah perkuburan islam di tempat yang lebih sesuai..

2. Saya amati sekarang, golongan belia adalah merupakan kelompok yang ramai dalam peratus pengundi diantara umur 21 hingga 40 tahun. Mereka sekarang bergelut dengan kepayahan untuk menempuh kehidupan mendatang. Ramai di kalangan pelanggan remaja yang datang untuk mebuat surat minta kerja mengeluh tidak mudah mendapat kerja dan menanggung hutang PTPTN pula.Apakah yang boleh kita bantu mereka dan kita bimbang dalam kebuntuan mereka kemungkinan akan mula menyalahkan pihak kerajaan.

3. Tentang pendaftaran pengundi baru, apakah ada langkah yang di ambil oleh pihak YB dalam mempergiatkan pendaftaran pengundi baru di kawasan kita ini. Saya berpendapat, berpolitik juga sudah seperti bisnes. Pemasaran 'Marketing' dan promosi mesti bagus..'customer is always right' but it is impossible to please everone..

Sekian dari saya..terimakasih dan Salam 1Malaysia.


..Tele-Demas

rent serviced office said...

Buses can be difficult to organize, though other modes of public transportation can be dealt with.